Tijekom dva dana, 22. i 23. listopada 2015., sedamdesetak je sudionika sudjelovalo na tradicionalnim Danima crkvene glazbe na Institutu za crkvenu glazbu „Albe Vidaković“ Katoličkoga bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
Ovogodišnji su Dani održani pod pokroviteljstvom Katoličkoga bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Instituta za crkvenu glazbu „Albe Vidaković“ i Hrvatskoga društva crkvenih glazbenika u prostorijama Katoličkoga bogoslovnog fakulteta. Nakon zajedničke molitve na početku programa prvoga dana okupljenima se obratio mons. Ivan Šaško, pomoćni biskup zagrebački i obodrio prisutne u razmatranju što to crkvena glazba jest na osobit način u okvirima istaknute teme liturgijske glazbe u vremenu došašća kako bi se na koncu razvila osjetljivost za vrijednosti i poštovanje spram vlastite kulturne baštine. Sljedeći se okupljenima obratio prof. dr. sc. vlč. Tonči Matulić, dekan Katoličkoga bogoslovnog fakulteta izrazivši radost što se ovaj Institut i ovakvo događanje odvija u krilu KBF-a. Osobit naglasak i poziv okupljenima stavio je na unaprjeđenje kvaliteta studija s ciljem izgrađivanja prepoznatljivosti. Na koncu okupljenima se obratila i doc. art. Mirta Kudrna, predstojnica ICG-a zaželjevši dobrodošlicu svima te istaknula kako bavljenje glazbom pretpostavlja da će glazba zahvatiti sve pore života, ono jest zahtjevno, ali je zato nagrada neprocjenjiva.
Uslijedila su dva zanimljiva i obogaćujuća predavanja. Prvo predavanje je održao mr. sc. vlč. Milan Dančuo na temu Adventska teologija nade: primjeri iz O-antifona. Otvorivši temu iz tri perspektive: kršćanske nade, povijesne dimenzije i teološkog bogatstva O-antifona, vlč. Dančuo je istaknuo kako liturgijska glazba treba izražavati dimenziju kršćanske nade tj. eshatološku napetost koju resi otvorenost budućnosti. Dobar primjer takvoga izražaja nalazimo upravo u teološki iznimno bogatim O-antifonama kao izrazu vjere, molitve i iščekivanja. Uslijedilo je predavanje izv. prof. dr. sc. s. Katarine Koprek na temu Gregorijanski napjevi u vremenu došašća. Bogatom analizom ulaznih napjeva nedjelja došašća, Ave Marie, himana iz vremena došašća i O-antifona s. Koprek je pokazala temeljna obilježja stvaranja melodije gregorijanskih napjeva naglasivši i primjerom istaknuvši koji bi karakter trebao pratiti nedjelje došašća. Jutarnji dio programa završen je radionicom na temu Himni i pjevanja recitativa u vremenu došašća koju su predvodili doc. mr. art. Ruža s. Domagoja Ljubičić, Danijela Župančić, prof. i Marko Magdalenić, prof.
Poslijepodnevni dio programa predvodila je izv. prof. Jasenka Ostojić, pročelnica III. odsjeka za dirigiranje, udaraljke i harfu Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu. U prvom dijelu prof. Ostojić je održala iscrpno i zanimljivo predavanje na temu Rad s amaterskim zborovima. Odmah nakon predavanja uslijedila je radionica tijekom koje se prof. Ostojić detaljnije (praktično) osvrnula na značajnije zahtjeve rada sa zborovima kao što su: ton, intonacija i posebnosti pripreme za dirigiranje odabranih skladbi.
Program prvoga dana zaključen je sudjelovanjem sudionika u euharistijskom slavlju Veni Sancte Spiritus za početak akademske godine, u Zagrebačkoj katedrali na kojoj je liturgijsko pjevanje animirao zbor studenata i profesora ICG-a. Program drugoga dana započeo je zajedničkom molitvom nakon koje je predavanje i radionicu održao prof. mr. art. vlč. Miroslav Martinjak. U predavanju na temu Mo. Anđelko Milanović i poslijekoncilska liturgijska glazba (prigodom 25. obljetnice smrti) mo. Martinjak je naglasak stavio na ono čime se mo. Milanović bavio, na ono što ga je zanimalo i ono što su drugi o njemu govorili. Na temelju izvadaka iz trećega razdoblja duhovnog časopisa Sv. Cecilije vlč. Martinjak je zaključio kako je maestra Milanovića obilježavao „koncilski duh“, a svojim se djelovanjem i osobnošću pokazao kao onaj koji je glazbom stvarao jedinstvo i mir. Nakon predavanja uslijedila je radionica: Dirigiranje gregorijanskih napjeva.
Ovogodišnji Dani crkvene glazbe, završeni su kratkim ali nadasve zanimljivim i nadahnutim koncertom profesora i studenata Instituta za crkvenu glazbu „Albe Vidaković“ Katoličkoga bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
Zagrebu, 24. listopad 2015.
Izvor: Hrvatsko društvo crkvenih glazbenika